Job 16 van 21


Report this listing

Solliciteren



HR Manager


Functie

Anima is een dynamische onderneming in de seniorenzorg. Zij baat woonzorgcentra, assistentiewoningen en centra voor herstelverblijf uit. Met 2.000 medewerkers biedt zij zorg en huisvesting aan 3.000 senioren in 25 zorgcentra, verspreid over het ganse land. Anima is een dochteronderneming van AG Insurance.

Om ons human resources management verder te professionaliseren en onze fantastische werkomgeving verder te laten groeien, werven we een ervaren en gedreven HR Manager aan. “We zien u graag gelukkig” is onze baseline en belofte, niet alleen naar onze bewoners toe maar ook onze collega’s. Dat werd dit jaar bevestigd door de erkenning van Anima als een van de Best Places to Work®!

Jouw profiel

Als HR Manager ben je verantwoordelijk voor :

  • Het vertalen van de bedrijfsvisie en -doelstellingen in een HR-strategie en deze implementeren in volgende domeinen:

    • Employer branding;

    • Werving & selectie;

    • Onboarding;

    • Compensation & benefits;

    • Vorming, training, opleiding en talent management;

    • Performance;

    • Retentie;

    • Interne doorstroom en successieplanning.

  • Het uitbouwen van een efficiënte, professionele arbeidsorganisatie:

    • De collega’s in het management ondersteunen bij de integratie van nieuwe woonzorgcentra;

    • Veranderingen in de organisatie voorbereiden en begeleiden;

    • Op punt stellen en analyseren van de maandelijkse HR-rapportering en benchmarking.

  • Het bewaken van de HR-compliance

    • Bewaken van de correcte toepassing van de arbeidswetgeving;

    • Perfectioneren van de HR-processen;

    • Instaan voor correcte en volledige juridische documenten m.b.t. de arbeidsrelatie.

  • Het assisteren van de directies van de woonzorgcentra:

    • Opvolgen van de sociale wetgeving en adviseren van de directies van de woonzorgcentra;

    • Proactief beantwoorden van vragen over de toepassing van de cao’s, arbeidsvoorwaarden en diverse personeelsproblematieken;

    • Bijstand verlenen bij sociale inspecties;

    • Klankbord zijn voor de directies m.b.t. personeelsproblematieken.

  • Een vlotte syndicale werking :

    • Voorbereiden en deelnemen aan ondernemingsraden en de CPBW’s;

    • Goede contacten onderhouden met syndicale organisaties en werken aan een goed sociaal klimaat.

  • Een efficiënte samenwerking met externe HR-dienstverleners (sociaal secretariaat, verzekeringsmaatschappijen, kinderbijslagfonds, arbeidsgeneesheer, externe preventiedienst, VDAB, Actiris, Le Forem, RVA…) en de overheid.

Je team:

De HR Manager is lid van het directiecomité en rapporteert aan de CEO. Hij/zij stuurt een HR Business Partner, 3 Payroll Experten, de HR Projects Officer en de Preventieadviseur aan, en werkt zeer nauw samen met de Chief Operations Officer.

Je werkplek:

Het hoofdkantoor van Anima ligt in Mechelen. We zijn erg gericht op samen zaken realiseren. Regelmatige contacten met en aanwezigheid in de zorgcentra zijn dan ook essentieel, ook om voeling te houden met het terrein en om lokale ondersteuning te bieden.

  • HR-activiteiten aansturen: Personeelsadministratie
  • Professionele informatie en reglementering opvolgen en actualiseren
  • Procedures en tools uitwerken en aanpassen voor de opvolging en het beheer van het personeel binnen de organisatie
  • HR-activiteiten aansturen: Arbeidsomstandigheden
  • Het personeelsbeleid uitwerken volgens de strategische doelstellingen van de organisatie
    Actieplannen opstellen
  • HR-activiteiten aansturen: Opleiding
  • HR-activiteiten aansturen: Lonen
  • De personeelsadministratie superviseren
  • HR-activiteiten aansturen: Rekrutering
  • HR-activiteiten aansturen: Kwaliteitsverbetering
  • HR-activiteiten aansturen: Organiseren van sociale relaties
  • HR-activiteiten aansturen: Sturen van verandering

Aanbod

We zoeken een sterke, business gerichte HR-professional die in staat is om zowel een organisatie naar een hoger niveau te tillen als zeer hands-on en no-nonsense te opereren. Daarom is het belangrijk dat je :

  • Relevante ervaring hebt in het uitbouwen van een strategisch en tactisch HR-beleid in een operationele organisatie kan voorleggen;

  • Ervaring hebt met het begeleiden van veranderingsprojecten;

  • Met voorbeelden kan aantonen welke strategische keuzes je gemaakt hebt en hoe je ze geoperationaliseerd hebt;

  • Een stevige parate kennis hebt van de sociale wetgeving en het arbeidsrecht evenals  ervaring met syndicale werking kan aantonen vermits je ook voor de “feitelijke” kant van HR verantwoordelijk bent;

  • Zeer goed tweetalig Nederlands en Frans bent omdat we onze collega’s graag in hun eigen taal aanspreken.

Belangrijke troeven zijn: een zeer goede kennis van en affiniteit met de zorgsector (PC 330) net als werkervaring in een decentraal gestuurde operationele organisatie.

Je past goed in ons team wanneer je

  • Een doener bent die graag problemen oplost en resultaten neerzet;

  • Graag zelfstandig werkt zonder het team uit het oog te verliezen en daarbij zorgvuldig communiceert;

  • Als je het fijn vindt om kwaliteit af te leveren en je graag accuraat, zorgvuldig en efficiënt te werk gaat.

Wij bieden je:

  • Een boeiende functie in een dynamische organisatie met een sterke, waarden-gedreven bedrijfscultuur die medewerkers belangrijk vindt;

  • Werken in een maatschappelijk relevante en toekomstgerichte sector in volle ontwikkeling;

  • Een aantrekkelijk verloningspakket met firmawagen en andere extralegale voordelen;

  • De ruimte om verder te ontwikkelen en mee te groeien met de organisatie;

Interesse?

Voor bijkomende inlichtingen kan je steeds Anima contacteren via office@animagroup.be [mailto:office@animagroup.be] of bel 015 28 79 49.

Geen consultancy bureaus of rekruteringskantoren.

Solliciteren